خبرنیوز

اخبار ایران و جهان

خبرنیوز

اخبار ایران و جهان

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خلاقیت

بعضی از افراد به‌شکل ذاتی خلاق هستند. این دوستان به‌شکل استعداد و ویژگی شاخصی، نوآوری را در امور و کارهای خود به‌جریان می‌اندازند. اگر در دسته‌ی همچین افرادی قرار می‌گیرید، باید گفت که خوش‌به‌حال‌تان. اما اگر در این دسته نیستید، همچنان می‌توانید کاری کنید که به شما هم بگوییم: خوش‌به‌حال‌تان. حتما می‌پرسید افزایش خلاقیت چطور و چگونه به‌وقوع می‌پیوندد؟ با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید.



باید قبول کنید که برای همه‌ی ما لحظاتی وجود دارد که سرچشمه‌ی خلاقیت‌ مان خشک‌تر از کویر می‌شود و با ناامیدی خود را سرزنش می‌کنیم. غبطه خوردن به دوستان خلاق نیز روح‌مان را از سوی دیگر دچار اندوه و تأسف می‌کند. اولین گام این است که منفی‌بافی را کنار بگذارید. واقعیت امیدوارکننده‌ای وجود دارد: محققان و دانشمندان معتقدند، خلاقیت ذاتی نیست، بلکه مهارتی کسب‌کردنی است که می‌توان آن را افزایش داد. مغز نیز مانند ماهیچه‌ای است که برای رشد و شکوفایی به ورزش و تمرین نیاز دارد. با ما همراه باشید تا راه‌‌های افزایش خلاقیت را باهم بررسی کنیم.

۱. بی‌ترس و دلهره بنویسید

صبح‌ها، خود را از فشار و استرس دور کنید. برنامه‌ریزی خوب است اما نه به این معنی که با نوشتن فهرست‌ کارهای ضروری، اضطراب و فشاری مضاعف به خودتان وارد کنید. سعی کنید فارغ از برنامه‌ریزی منطقی و مشخص کردن چهارچوبی برای انجام کارها در طول روز، از دل‌مشغولی‌ها و استرس ها بنویسید یا هر چیزی که فشار را از روی روان‌تان برمی‌دارد.

این نوع نوشتن باعث می‌شود تا علاوه‌بر کاهش اضطراب، خلاقیت‌تان نیز افزایش پیدا کند. اگر نمی‌دانید منظور از نوشتن بی‌ترس و دلهره چیست به نمونه‌های زیر دقت کنید:

  • این هفته از بابت اتفاق خوشایندی که برایم افتاد شکرگزار هستم…
  • اگر در شبانه‌روز چند ساعت اضافه‌تر داشتم…
  • انگیزه کاری برای من به‌معنای…
  • امروز باید حواسم را جمع کنم تا…

و نمونه‌های دیگری که مانند دل‌نوشته‌ها هستند و باعث می‌شوند نجواهای درونی ما با خود به‌نوعی تخلیه شوند و ضمن کاهش فشارها و شک‌هایی که از درون در روح‌مان ریشه می‌دوانند، به افزایش خلاقیت نیز کمک می‌کنند.



۲. در کلاس‌هایی جذاب شرکت کنید

افزایش خلاقیت با معاشرت با خلاقان

اگر به‌دنبال یادگیری هستید و از پیروی دستور‌العمل‌ها لذت می‌برید، بهتر است در یک کلاس آموزشی شرکت کنید. شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف باعث افزایش خلاقیت می‌شود و این مهارت را در شما تقویت خواهد کرد. مهم نیست کلاسی که شرکت می‌کنید آشپزی است یا برنامه‌نویسی، در هر حال با ایده‌های جدیدی آشنا خواهید شد که قدرت تجزیه‌و‌تحلیل تفکرتان را بالا می‌برد.

علاوه‌بر‌این، با شرکت در کلاس‌های جدید و یادگیری، بر نقاط ضعف و قوت خود مسلط خواهید شد و اطلاعات‌تان درباره‌ی شخصیت و مهارت‌هایتان افزایش می‌یابد. دیدن سایرین در کنارتان و یادگیری از آنها نیز می‌تواند نقش بسیار مهم و ارزشمندی داشته باشد. نقد و ارائه‌ی نظر درباره‌ی کار هم‌کلاسی‌ها نیز روش بسیار خوبی برای دست‌یابی به نگاهی دقیق‌تر و البته افزایش خلاقیت است. اگر احساس می‌کنید که سردرگم هستید و نمی‌دانید خلاقیت را چگونه برای خود معنا کنید، حضور در کلاس‌های آموزشی قطعا مفید خواهند بود.

۳. ذهن را با ورزش تقویت کنید

ورزش کردن و استراحت دادن به مغز نیز فکر خوبی است. گاهی‌ اوقات هرقدر تلاش می‌کنید و به ذهن خود فشار می‌آورید، حتی یک فکر کوچک خلاقانه نیز جرقه نمی‌زند. در این مواقع بهتر است به سراغ ورزش‌هایی مانند پیاده روی، یوگا یا سایر ورزش‌ها بروید و در حین ورزش سعی کنید، به ایده‌هایی جدید دست بیابید. این کار نوعی استراحت ذهنی است که غیرمستقیم شما را در مسیر خلاقیت قرار می‌دهد.



۴. سفر کنید

اگر می‌خواهید ذهن‌تان خلاق عمل کند و همیشه ایده‌هایی نو در آستین داشته باشد، باید خوراک لازم برای آن را نیز فراهم کنید. هرقدر بیشتر ببینید، تجربه کنید و به سفر بروید، مغزتان گنجینه قوی‌تری در اختیار خواهد داشت. گنجینه‌ای که در آن انواع بوها، طعم‌ها، تجربه‌ها وجود دارد. پس سفر کنید و ببینید. با این کار انعطاف‌پذیری شناختی‌تان بالا می‌رود و با شناخت نقطه‌نظرات جدید و متفاوت، افزایش خلاقیت را برای مغزتان به‌ارمغان خواهید آورد. پس بی‌راه نیست که علم هم می‌گوید تمام پول‌تان را خرج سفر کنید!

یادتان باشد در خلال سفرهایی که می‌روید، در فرهنگ مناطق و مکان‌های مختلف دقیق بشوید و سعی کنید با نگاه متفاوت‌شان آشنایی پیدا کنید. این دقت و توجه، خلاقیت را در شما شکوفا خواهد کرد.

  • محمود عظیمی
  • ۰
  • ۰

پازل بند

مصاحبه با گروه موسیقی موفق و محبوب پازل باند 

پازل باند گروه موسیقی پرطرفدار در ایران هست که نام های علی رهبری و آرین بهاری را در همه ی ترک های آنان میشنویم. “پازل‌بند” در ذهن مخاطب موسیقی پاپ, بیشتر با تنظیم‌ها و ملودی‌هایی که برای دیگران ساخته بود, شناخته می‌شد. اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد, آنها در همان جایگاه نماندند و خودشان وارد فضای خواندن ترانه‌هایشان شدند.

 

انتشار مجموعه “قایق کاغذی” شروعی بود برای حضور رسمی این گروه در بازار موسیقی. چند کنسرت آنها با پیشباز روبه‌رو و بازی جدی شد.این صحبت به این فرایند و این یک سال و نیم نگاهی متفاوت و ریز داشته با یک سوال ویژه; در دوره‌ای که موسیقی پاپ در ایران تاریخ مصرفی کمتر از یک سال دارد,

 

چگونه میشود شرایط ماندگاری را تجربه کرد و عمر هنری یک هنرمند را بیشتر و بیشتر کرد؟ اعضای پازل بند «علی رهبری, آرین بهاری» و محمد ناصری «مدیر اجرایی شرکت آوازی نو» پاسخ‌های متفاوتی به این موضوعات داده‌اند…

 

از کنسرت شهر تهران و پیشباز مفید ازپازل‌ بند” شد شروع کنیم که چندین بار هم تمدید شد. کمی درباره این کنسرت و رویدادها بصری و نوری و پرفورمنس این کنسرت بگوئید. این رویدادها و برنامه‌ریزی‌ها برای کنسرت‌هایتان از کجا و چگونه شروع میشود؟ اگر بخواهید سنجش کنید نسبت به کنسرت‌های قبلی, از آن خوشنود بودید؟

 

آرین; ما کنسرت تابستانی‌مان 6 مرداد بود که به میزبانی نمایشگاه و در دو سانس شروع شد و هدف ما به گونه‌ای بود که مردم دوست داشته باشند و از اجرا پیشباز کنند. میخواستیم از پرفورمنس گرفته تا اجرا و نور و عکس و همۀ چیز به گونه‌ای باشد که این دو سانس به چهار سانس تبدیل شود. آن‌قدر پیشباز شد که فکر می کنم یک ماه بعد مجدد اجرا را تمدید کردیم و خداروشکر مردم دوست داشتند و از دو سانس شروع کردیم و به چهار سانس ختم شد.

 

نظر علی درباره کنسرت شهر تهران و فضای باز برج میلاد چیست؟

 

علی; ما میخواستیم یک تفاوتی با کنسرت قبلی‌مان ایجاد کنیم و یک شوک باشد. من خودم هم خیلی کنسرت فضای باز را دوست دارم و احساس میکنم جمع و جورتر و خودمانی‌تر و باحال تر هست. حس خوبی به آن کنسرت داشتم. گرچه میدانم که بعد از این دیگر نمیشود آن جا اجرا بگذاریم.

 

باید ببینیم مردم چه حسی داشتند و فضای باز یا بسته را دوست دارند. نظر مردم هم مهم هست.

 

علی; کلاً اجرا در فضای باز از لحاظ وکال, پرفورمنس, اجرا, صدابرداری و هماهنگ‌کردن مردم سخت‌تر هست. وقتی نام اجرای فضای باز می آید من یاد ارومیه می‌افتم. فکر می کنم ظهر بود که من به تهیه‌کننده گفتم که در این جا دست کم 70 نیروی نگهبانی باید بگذاریم چون احتمال جنجال وجود دارد. ما که فقط 4-5 سکوریتی میدیدیم ولی میگفتند 10-15 نفر بودند. من گفتم که می دانم جمعیت به داخل می آیند و از بازرسی خارج می شود.

 

ناصری; بلیت‌فروشی برای 1300 نفر انجام شد ولی چون برنامه یک سانس بود و تمدید هم نشد, نزدیک به 2000 نفر آمده بودند.

 

در جریان هستید که در ارومیه به علت عدم پیشباز از بلیت‌فروشی, سه کنسرت قبل از شما لغو شده بود؟ و در آن شرایط از کنسرت پازل آن پیشباز شد؟ این نکته مهمی هست و به نظرم نشان‌دهنده این هست که نسل اخیر موسیقی پاپ خیلی زود توانسته خودش را بالا بکشد و در رقابت با نسل‌های قبلی که سال‌های زیادی در این حوزه دستور‌فرمایی میکردند خودش را نشان بدهد. نظرتان در این خصوص چیست؟

 

علی; اولاً این رخداد طبیعی هست و ممکن هست اگر ما هم 6 ماه بعد در آن جا کنسرت بگذاریم همین رخداد هم برای ما بیفتد. به نظرم در موسیقی پاپ خیلی باید حواسمان جمع باشد. خیلی‌ها هم میباشند که حواسشان هست ولی بعدا مردم قبولشان نمیکنند.

 

یا این که یک‌بار از آن‌ها پیشباز شده و مردم دوست دارند دفعه بعدی به کنسرت آرتیست دیگری بروند ولی نکته مهم این هست که هدف ما از روز اول این بود که مثلا ما یکسری از آهنگ‌ها را ساخت می کردیم و می‌ساختیم و نزدیکان که بعضاً مغز بیزینسی خوبی هم داشتند نسبت به آن آهنگ‌ها دو دل بودند.

 

ولی حرف من این بود که نباید فکر ما فقط داخل استان تهران باشد و باید به فکر شهرستان‌ها هم باشیم. هم من و هم آرین خیلی به این بخش فکر میکردیم و به نظرمان واقعاً بخش مهمی هم هست.

 

خیلی از آهنگ‌هایی که در مجموعه قایق کاغذی بود را مثلا در اصفهان خیلی گوش میدهند. آهنگ‌هایی هست که ما در کنسرت‌هایمان نمی خوانیم. شب در سوپری میرویم و خرید کنیم آن آهنگ را می‌شنیدیم و در خودرو و تاکسی‌ها آن آهنگ‌ها را می‌شنیدم. مسأله مهم از نظر من این هست

 

که احتمالاً دیدگاه مردم شهرستان با مردم شهر تهران که به کنسرت می روند متفاوت باشد ولی در عین حال وجوه مشترکی هم با هم دارند که باید آن را پیدا کرد. آرتیست باید بیاید و نقطه مشترک خودش را با مردمی که به کنسرت می روند; چه در شهرستان و چه در شهر تهران پیدا کند.

منبع : سایت پارس ناز

  • محمود عظیمی
  • ۰
  • ۰

آزمون پی تی ای 2

اطلاعات پایه – PTE چیست؟

آزمون PTE یا Pearson Test of English یکی از آزمونهای بین المللی زبان، مانند SAT ،OET ،GRE ،TOEFL ،IELTS و غیره است که توسط شرکت PEARSON برگزار میشود. این آزمون دارای سه ماژول یا همان ورژن است: 

  • General
  • Academic
  • Young Learners

آزمون آکادمیک – PTE Academic

ماژول Academic این آزمون مورد پذیرش سازمانهای بسیاری در سراسر دنیا است، از جمله اداره مهاجرت استرالیا DIBP و همینطور اداره مهاجرت نیوزیلند، تقریباً تمامی دانشگاه های کشور استرالیا، و بسیاری از کشور ای دیگر از جمله کانادا و آمریکاست. برای بررسی این موضوع میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید: 

چه کشورها و موسساتی این آزمون را قبول میکنند؟ کلیک کنیدش

دقت فرمایید که برای اهداف مهاجرتی بایستی آزمون آکادمیک را انجام دهید و این موضوع حائز اهمیت است که اعتبار این آزمون برای اداره مهاجرت استرالیا 3 سال می باشد. هر چند اعتباری که خود سازمان Pearson برای آزمون در نظر گرفته است تنها دو سال است. شایان ذکر است این آزمون در ایران برگزار نمیشود و چنانچه قصد انجام آزمون آکادمیک را دارید میبایست به کشورهای مجاور ایران مانند ترکیه، آذربایجان و یا امارات سفر کنید.

چه کشور و شهرهایی دارای سنتراین آزمون میباشند؟ کلیک کنید

آزمون جنرال – PTE General

فرمت آزمون جنرال به این شکل است که تنها دارای دو بخش است. دو قسمت اصلی این آزمون شامل بخش نوشتاری و محاوره ای می باشد. بخش نوشتاری این آزمون خود شامل بخش های listening، reading و writing می باشد. نتیجه این آزمون تاریخ انقضا نداشته و طبق استاندارد Pearson نتیجه آن تا آخر عمر قابل استناد است. این آزمون تنها سه بار در سال و در ماه های May، December و June برگزار می شود. ثبت نام این آزمون نیز همانند آزمون آکادمیک بصورت آنلاین انجام میشود. این آزمون را Pearson با همکاری Edexcel Limited برگزار میکند و نتیجه آن خیلی کمتر از آزمون آکادمیک مورد قبول سازمان ها و مراکز تحصیلی مختلف است. در حالی که نتیجه آزمون آکادمیک را بیش از 6000 موسسه مختلف به رسمیت میشناسند، نتیجه آزمون جنرال تنها در موسسات و دانشگاه های کشور های زیر مورد قبول است.

Albania, Colombia, Czech Republic, Ecuador, Greece, Italy, Lativa, Lithuania, Mexico, Poland, Spain, Switzerland, UK, Ukraine, Estonia

آزمون PTE Young Learners

آزمون Young Learners آزمونیست که Pearson برای کودکان 5 تا 12 سال در نظر گرفته است و این آزمون برای این گروه سنی برای ورود به مقطع دبستان یا همان Elementary School طراحی شده است. هدف از برگزاری این آزمون داشتن مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای کودکانی در این گروه سنی می باشد. این آزمون هنوز به طور مشخص فراگیر نشده و تنها در سنترهای محدودی در استرالیا، انگلستان و آمریکا برگزار می شود. کودکانی که انگلیسی زبان نیستند با داشتن این مدرک بین المللی زبان میتواند برای ورود به مدارس انگلیسی زبان اقدام کنند.


تفاوت و یا ارجحیت این آزمون نسبت به دیگر آزمون های متداول

 این آزمون و آزمون های دیگر مسلما در یک چیز تشابه دارند و آن تبدیل دانش زبانی فرد به عددی مشخص در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی میباشد. به تابیری چنانچه شخصی دارای دانش زبانی مناسب باشد میتواند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی با هر آزمونی نتیجه دلخواه خود را بگیرد. البته موانعی در این راه وجود دارد مثل نمره مورد نیاز در هر آزمون مشخص، به طور مثال اداره مهاجرت استرالیا نمره 30 از 30 در رایتینگ تافل را معادل 8 از 9 رایتینگ در آیلتس و 79 از 90 رایتینگ PTE در نظر گرفته که گرفتن نمره 30 از 30 رایتینگ بسیار و شاید کار غیر ممکنی در آزمون تافل باشد. نمره دهی بخش رایتینگ آیلتس هم در سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی بوده و حتی گرفتن نمره 7 در رایتینگ آیلتس بسیار کار دشواری میباشد. از آنجایی که این امتحان تماما توسط کامپیوتر تصحیح میشود دخالت سلیقه انسانی در این آزمون وجود نداشته و حتی با روش های صحیح و سطح بالا میتوان AI یا همان Artificial Intelligence آزمون را متقاعد به نمره دهی بالا کرد، به طور خلاصه جملات صلب در اسپیکینگ و تمپلیت ها و ساختارهای رایتینگ از این دست روش ها میباشند. مجموعه این عوامل باعث شده نمره 65 امتحان بسیار دست یافتنی تر از 7 آیلتس و همینطور گرفتن نمره 79 PTE که معادل 8 آیلتس و دارای 20 امتیاز مهاجرتی استرالیاست کاری ممکن باشد.

به طور مشخص ارجحیت این امتحان با دیگر آزمون ها به قرار زیر است:

_ اعلام نتیجه سریع آزمون، به طور میانگین یک روز پس از آزمون

_ نمره دهی بهتر نسبت به آزمون های دیگر

_ هزینه کمتر ثبت نام آزمون نسبت به آزمون های دیگر

_ تصحیح و نمره دهی توسط کامپیوتر بدون دخالت انسان

نحوه آمادگی برای آزمون آکادمیک

شما ابتدا میبایست برای این آزمون آمادگی کافی را کسب نمایید. اساتید مجرب تهران PTE بدین منظور در کنار شما خواهند بود تا با کمترین ریسک ممکن با این آزمون مواجه شوید تا پول و وقت با ارزش شما به هدر نرود.

منبع

  • محمود عظیمی
  • ۰
  • ۰

بودجه فیزیک

باید به حدی از تسلط در فیزیک برسید که بتونید به طور متوسط هر تست فیزیک کنکور رو در حداکثر ۷۴ ثانیه جواب بدید. اگه تجربی هستید حداقل ۱۲ درصد و اگه رشته ریاضی هستید حداقل ۲۰ درصد از کل ساعت مطالعه هفتگی رو برای فیزیک کنار بگذارید. از درس فیزیک در کنکور تجربی ۳۰ سوال طرح میشه که ۳۷ دقیقه زمان داره و در رشته ریاضی ۴۵ سوال طرح میشه که ۵۵ دقیقه وقت داره یعنی برای هر تست فیزیک کنکور حدود ۷۴ ثانیه وقت دارید. اگر دو فصل حرکت شناسی و دینامیک رو جزو پیش دانشگاهی فقط حساب کنیم، میشه گفت نصف سوالات فیزیک از پیش دانشگاهی و نصف دیگه از سال اول، دوم و سوم دبیرستان طرح میشه. تاثیر درصد فیزیک در رتبه کنکور: اگه هنوز شک دارید که فیزیک کنکور چقدر میتونه در رتبه شما تاثیرگذار باشه حتما چند کارنامه واقعی کنکور که در عکس های زیر براتون آوردیم رو ببینید. روی عکس ها کلیک کنید تا در اندازه بزرگتر نمایش داده بشه: مقایسه درصد رتبه منطقه 3 کنکو 95 تاثیر ریاضی و فیزیک مقایسه درصد رتبه منطقه 2 کنکو 95 تجربی تاثیر فیزیک بعد از مشاهده فیلم های آموزشی یا مطالعه جزوه کلاسی و درسنامه کتاب کمک درسی و همچنین آشنایی با بودجه بندی فیزیک ، باید برید سراغ کتاب درسی فیزیک و همه مثال های کتاب درسی و تمرین های حل شده و حل نشده کتاب درسی رو بخونید و حل کنید. همیشه چند تا از تست های کنکور سراسری مخصوصا در رشته تجربی عینا از مثال ها و تمرین ها و نکات متن کتاب درسی طرح میشه و فقط اعداد رو تغییر میدن. پس متن کتاب درسی و مثال و تمریناتش خیلی مهم هستند. اگر هم کتاب کمک درسی دارید که کامل کتاب درسی رو پوشش میده میتونید درسنامه همون کتاب کمک درسی رو بخونید اما حتما بعدش باید تمرین و مثال های تشریحی کتاب درسی رو حل کنید و یاد بگیرید. در درس فیزیک، برای کنکور تجربی و ریاضی فقط گرفتن نکته ها و قضیه و فرمول ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر یادگیری و فهمیدن، حفظشون کنید چون سر جلسه آزمون و کنکور نه کتاب داریم و نه جزوه. پس اول مفاهیم وقضیه و نکته و فرمول ها رو باید یاد بگیریم و بعد فرمول رو حفظشون کنید و در فواصل منظم مرور کنید که یادتون بمونه. منبع : moshaverane100
  • محمود عظیمی